Datorfix och lilla Alice

Igår var en stressig dag. Inte för att det egentligen fanns så mycket planerat, utan för att de lilla som fanns körde ihop sig hela tiden!
Skulle träffa barnmorskan 11.30 och johannes jobbar förmiddag. Vilket betyder att jag behövde skjuts -.- Inga bussar gick det så jag skulle slippa behöva sitta och vänta i stan och mamma, therese och per kunde inte :/ Men, då kom ju daniel och rädda situationen :P Han körde upp mig så jag kunde träffa min BM. Kom 5 min sent dock men det gjorde ju inget eftersom hon var också sen :D Iaf allt var bra, har dock världens ojämnaste kurva när det gäller sf måttet xD Haha när jag är färdig på förlossningen ska jag be om de pappret och så ska jag visa kruvan xP
Hon kände också på lite på magen (fasten hon inte ska göra de förrens nästa gång) om den lilla/e hade vänt sig. Men det verkar den inte gjort än och det var som jag trodde xD Den har inte tid att vända sig och chilla, utan det ska vara fullt ös hela tiden!
Tog blodsocker också. Rätt lågt tyvärr, fasten jag ätit frukost :S 3.9. Det är lite dumt eftersom för varje gång jag vart där och tagit prov så har det bara blivit lägre och lägre :/ Meeen det ska nog ordna sig! ^^ Märker ju om jag får blodsocker fall :P

Innan jag åkte till BM så började jag låsa upp en Iphone, Alldeles själv! ;D Mycket imponerad av mig själv. Även om jag nu på efterhand kan säga, nej de var inte så svårt som jag ville få det att vara xD Så stackars daniel fick maaaassa frågor när vi kom hem från den stora staden. Dock fixade det sig och jag är stolt över mig själv :D

Sen när detta var klart så var det dags att försöka få ordning på mammas dator (som jag också tjuvstartat lite på) men den ville INTE. Usch och fy sa den! kom dock fram till Att trojanerna hon hade fått på den inte på något sätt gick att döda så fick formatera om datorn. Gjorde detta 5 grr innan det blev rätt -.- Dom första så cpade installationen. Näst sista gången så funkade det att installera, men märkte då att skivan jag intsallerat med var korrupt och media player etc inte funkade med den -.- Sååå, då bytte jag skriva och gjorde om och rätt så att säga och Dåååå funkade de!
Fick sitta i typ 2 timmar för att hitta någon störd drivrutin till ljudkortet dock -.-' Men färdig :D

Innan jag var klar med den sista formateringen så lämnade jag datorn till sitt öde och så åkte jag och johannes upp till jessica och johan ^^ Riktigt kul att ha någon man kan relatera till och prata om sånna saker som ens andra kompisar bara inte vill höra xD Plus att Alice är så himla söt och jätte fashinerad av johannes :P Och låg och tittade på honom och flinade :P Så ja johannes kommer nog bli en bra pappa ;) Barnen gillar honom och han kunde ju inte heller slita sig ifrån henne. Utan satt och mös med henne i babysittern :P Trevlig kväll iaf och måste göras om ^^

Efter vart där ett par timmar så åkte vi hem och johannes gick och lade sig direkt typ. Han skulle ju upp och jobba. Själv, så var det att göra klart datorn -,- formateringen var klar och nästan hela installationen när vi kom hem. Installationen hade stannat upp för jag skulle göra lite val, men den går och gick rätt fort så det var inte så jobbigt att vänta på. Värre var det med att hitta drivrutiner som passa och installera alla myt program som behövs för man ska kunna använda den normalt. Som flash etc. Tror jag fått med allt. Jag verkar ju komma surfa utan problem iallafall :P Men men, nu ska jag nog duscha och fixa hem office-paketet till datorn med ^^

Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0