Reparation av Datorn

Som de flesta vet så lämnade jag in min dator för ett tag sen på lagning för första gången. Den är inköpt i januari-februari detta året och har funkat alldeles utmärkt! Tills ett tag efter sommaren.
Då började den stänga av sig av överhettning hela tiden, fasten den stått på ett bord, tex. Så vi åkte upp till Siba, där den är köpt, och sa att den krånglade. Inga pix, vi hade ju försäkring, så de tog in datorn och skickade iväg den på reparation. Någon vecka senare får jag ett sms av dom att datorn var klar men de hade inte hittat något fel på den så det skulle tillkomma en undersöknings avgift på 900kr. Suck och pust, det var ju bara att pröjsa. Men killen som lämnade ut den till oss var schysst och sa att om den fortfarande krånglade så skulle vi komma tillbaka med den så skulle vi se om vi kunde fixa något.

Hem åkte vi och datorn fanskapet blev bara ännu värre -.- Den började stänga av sig fasten den inte var varm och sen ville den inte starta på en timme minst.
Vi åkte upp igen och gav oss inte, det var något fel på den och vi hade försäkring på den så om de inte kan hitta något fel på den så får de la byta in den!
Vi gick till samma kille som hade lämnat ut datorn åt oss och som sagt att han skulle hjälpa. Han ringde till verkstaden och pratade med dom och sen pratade han med sin "chef" om kostnade om vi skulle lämna in den och de fortfarande inte skulle hitta något. Så chefen gick med på att betala om de fortfarande inte var något fel på den och sedan lovade de också att om de skulle hitta något fel på den skulle vi får tillbaka pengarna vi betalade första gången.
Så han ringde till verkstaden igen och ljög lite att han hade formaterat den i affären och prövat den och de inte funkade för honom heller så de skulle ta emot den igen. De gjorde det och han skulle nu efteråt pröva den i affären innan han skickade iväg den.

Iallafall så har det gått typ 2-3 veckor sedan jag lämnade in den. Fasten vi fick förtur och allt så är den fortfarande inte klar.
Så imorses fick jag det bästa smset jag sett på länge! Citerat från smset:

- Er produkt med nr 128825-07 kommer tyvärr att ta ytterligare några dagar då vi väntar reservdelar.
  Vi beklagar och återkommer när den är klar. Mvh Siba

Så jag har bara en sak att säga till er Siba, IN YOUR FACE! Och det blir 900kr tack :D

Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0