Rökning i bilen

Något jag har ganska starka tankar om är just rökning i bilen. Att se folk sitta i bilen och röka samtidigt som man kör! Jag fattar inte, hur svårt kan det vara att hålla sig ifrån ciggaretterna medans man kör och röka när man kommit fram dit man skulle?

Alltså,vissa kommer ju då med argumentet, Jag kan inte hålla mig det är för långt typ. Då säger jag bara, om det är så långt att du inte kan hålla dig, rök då när du stannar för pinke-paus eller matpaus? För om du ska åka 3 mil säger vi, så tar det bara en 30 min typ och om man inte kan hålla sig 30 min utan en cigg, ja då är det verkligen dags att få hjälp!

Men om vi säger att du ska åka 2-3 timmar minst, ja då om du fortfarande inte kan hålla dig så länge, då kan man ju stanna och röka.

Egentligen spelar det väl inte mig någon roll om man röker i sin bil eller inte, men det känns som rökare röker i bilen bara för att sysselsätta sig med något. Att det är tråkigt att köra bil. Men tänk då på alla som inte röker. De klarar ju av att köra samma strecka utan att få abstinens av uttråkigthet.

Så till alla rökare som röker i sina bilar, låt bli och stanna om ni verkligen måste eller om ni gör det för en sysselsättning, Sätt på radion på högsta volym och sjung med! Betydligt bättre än att sitta och röka i onödan.
Detta är mitt tycke.

Men orsaken till inlägget är väl egentligen för att jag och johannes satt fast i en kö i stan förut och människan som satt i bilen framför oss rökte. När man fläkten på max för att det inte ska imma och för att man ska få lite värme, så luktar det redan mycket avgaser när man sitter fast i en kö, men ännu värre är det hur man kan känna hur röklukten kommer in i bilen -.- Det är kallt ute, så lukten stannar kvar i luften liksom. Som när rökare varit ute och rökat och sen kommer in, då luktar deras kläder jätte mycket ett tag eftersom kylan gör att det stanna kvar. Nej, usch och fy, sluta röka det är de bästa :D

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0