Sjuk!

Usch och fy vad förskyld jag är!! Alldeles lagom till jul -.- Men men, det var ju mamma förra året så det var väl min tur nu då :P
Knaprar alvedon och smörjer in ansiktet och händerna med lotion hela tiden xD Blir så himla torr när jag blir sjuk Oo

Fick tummen ur idag så johannes och jag åkte sjuka till stan innan han började jobbet och handlade julmaten! Så nu är det överstökat! Bara att se till att hinna laga det på julaftons morgon innan vi ska bort till mamma. Men ska hinna åka upp till överby och handla lite mer mat (fast alltså som vi ska ha annars nu den här månaden) Och så ska jag köpa mig ett litet apotek xD Nässpray, strepcil, näsdukar och mer alvedon! Det ska jag mumsa i mig på jul xD Måste dock kolla upp innan så jag får äta strepcil och kolla nässprayen. Men svårt att tänka mig att jag inte skulle få äta det.
Meeen, iallafall så var vi och handlade julmaten och sen åkte vi hem och fortsatte vara duktiga! Diskade upp diskberget som bara växt i typ en vecka nu xD Så ja ni kan ju tänka er hur mycket det var :S Men när man är sjuk så orkar man egentligen inte! Men dammsög också. Det var MYCKET behövligt! usch och fy vad skitit det var. Sen så avslutade jag med att skura golven med ^^ Riktigt duktig ;)

Sen la jag mig i ett bad och guuuud så skönt det är när man gör det! Känna hur man bara tvättar bort alla bakterier :D Synd att det bara sitter i en litet stund efter. För strax därpå så börjar man ju känna hur sleten man är igen :/ Men en liten glädjestund ett tag! ^^

Annars så är det monster fail med min mobil. Håller på att flytta mitt nummer och det skulle skett den 12/12 men inget hände och fick inte de nya simet heller.. Så väntade ett tag till och den typ 15-16 så kom det! Och så har jag änna gått och väntat på ett sms eller nåt där dom säger att ja nu sker det. Men icke! Så nu igår så berättade min moder för mig att det inte går att ringa mig. Så efter ett tag och massa strul (Ska berätta mer om de snart) så bytte jag till det nya sim-kortet och ja! Då funkar det att smsa till mig iallfall xD Men inte att ringa. Så läste på lappen jag fått med simkortet och då måste jag fylla på mobilen en gång innan folk kan ringa till mig -.- Så ja nu hoppas jag att min mamma ska ha lite extra pengar till det eftersom jag är nästan helt pank tills fredag så kan liksom inte slösa pengarna på mobilen :/ Men men, hoppas på att hon har lite extra :D

Iallfall, strulet. Jo, johannes jobbar eftermiddag denna veckan och då slutar han kl 22.00 på kvällen. Igår så satt jag uppe och väntade på att han skulle komma hem och klockan tickade på... sen var kl 00.00 och det var fortfarande ingen johannes hemma. Orolig som få gick jag hem till mamma och bad henne försöka få tag på honom men hans mobil var död som vanligt -.- men då berättade hon att han hade försökt ringa henne vid kl 22 men hon hade missat det och ja hans mobil hade väl dött strax efter det.
Så med lite lugn ikroppen, eftersom han jobbat över nu flera dagar i rad,  gick jag hem och väntade lite grann och sen vid kl 01 ungefär så kom johannes hem och bad så hemskt om ursäkt för att jag inte fått reda på att han jobbade över. Men men, det löste ju sig och det gjorde inte så mycket ^^ Blir bara lite orolig att något ska hända och att jag inte ska få reda på det typ xD Nojjig ja vet :P

Annars så började jag få så himla mycket förvärkar igår! :O Blev lite orolig att något skulle vara på gång eftersom jag sen också fick en mer kostant smärta i svanken som blev värre med förvärkarna :S Men nu idag så har det lugnat sig lite och smärtan i svanken har försvunnit så var väl för att jag vart orolig och stressad! Så får bli att ta det lugnt nu framöver! Fick däremot inte sova inatt heller :/ Ont i magen + feber och förskylningen :( Inte kul! Sov en timme, vaken en timme. Så var det heeela natten.. Och har fortfarande inte fått sova men får väl se om jag somnar lite sen, fast nu känns det onödigt för då kommer jag inte kunna sova inatt igen :P Så nej, det får nog bli att vara uppe så jag får sova inatt.

Ska till min BM imorron men vet inte om man ska ringa och säga att man är sjuk och inte komma dit :S Menar det finns ju massa gravida och småbarn där och kanske inte så bra när man har feber att gå dit och smitta ner alla. Jaja, får se. Ringer väl dom imorron och frågar!

Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0