Hårfärgning - Överby - Mormor

Ja det har hänt mycket! :O Fredags så åkte jag och johannes och handlade lite efter han slutat jobbet. Då köpte jag också hårfärg ^^ Det var påtiden! Usch vilken utväxt! Men iallafall så köpte jag mahogny brun färg! Mycket fint blev det! men innan jag kunde färga det i den färgen var jag ju tvungen att bleka det :P Så jag var en blondin ett tag där ;P Kanske skulle haft kvar det xD Hahaha nej usch! Svårt att tänka mig i blont :P Dock blekte jag det bara på fredagen för klockan blev så mycket. Så färgade alltså det röd/bruna på lördag morgon ^^

Men ja, iallafall så kom Jessica och Johan hem till oss på fredag kvällen med deras lilla dotter Alice! Guuuud så söt hon var! Och så liten! Men usch nu längtar man ju bara mer, riktigt mysig var hon ^^ Men det var riktigt trevligt iallafall.

På lördagen då så började jag morgonen med att färga håret och sedan genomgå en riiiktigt lång och utdragen proccess att försöka rädda mitt stackars hår som jag hade blekt skiten ur rent ut sagt xD Men det funkade hyfsat och ska köra en "kur" med hårinpackning nu i typ 2 veckor, så ska det nog bli fint igen ^^
Sedan åkte vi till Överby för att inhandla diverse saker som vi behövde köpa. Bland annat ny kattmat (som lillen var heeeelt tokig i! Han bara tryckte i sig utan att tugga maten när vi kom hem och gav han xP) men sen kattsand, dammsugare påsar och barnvagn! :D Är riktigt nöjd över den och även johannes ^^ Den var super bra! Men fyndade lite till sen! Köpte en fodrad åkpåse med flis på insidan på rea :) Kollade lite på vad dom kostade annars om man bara inte köpte på rea grejen, men då kostade dom 700 som minst :S Så johannes var nöjd över att den kostade 200 istället ^^ Kanon kul ;P
Skulle köpt lite grejer till ormen med men det glömde jag ju helt av som vanligt -.-

Vi åkte hem sen iallafall och egentligen skulle vi gjort massa nytta nu när vi kom hem men orkade verkligen inte så vi sköt upp det tills imorron ;)

Men nu har vi beställt ved också ^^ så det kommer någon gång nästa vecka så då blir det ännu mer att göra! Men skönt att ha det hemma så man kan elda om det blir kallt ^^ Nu ska bara Martin komma hit och sota åt oss :)

Har varit och hälsat på Mormor lite grann också idag ^^ Det var riktigt trevligt att sitta och prata med henne lite och kolla på lite roliga gamla släkt bilder :P Pratade även om namn och andra-namn m.m.
Men något som är jätte bra samtidigt som jag får lite skuldkänslor fasten jag inte borde ha det är att hon har köpt massa bebis grejer till oss! Och många saker kostar en hel del pengar! Och det känns lite pinsamt att hon gör det och jag är ju jätte tacksam men jag vill ju inte att hon ska känns sig tvingad! fast det gör hon väl inte.. Men jaja, säger det igen,
Tack mormor för alla grejer!
Haha en rolig sak som morfar sa xD Han bara ; Ja, hon handlar och jag betalar xD
Haha, sa att det är så johannes har det med ;) Men johannes är faktiskt tvungen tillskillnad från mormor och morfar :P Det är ju faktiskt hans barn som kommer snart ;)

Nej vart en trevlig dag ändå ^^ Så nu sitter jag och myser i soffan med katten och ska se på lite film och äta popcorn tror jag :)

Ciao Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0