Sång i Kylan!

Ja idag så jobbade jag.. De vill säga satt på Trollhättans torg och spelade musik ett par gånger under dagen. Men blir så grymt irriterad!

På morgonen så var det super allting! Förutom att det blåste så johannes var tvungen att stå och hålla papperna och att det var en överdrivet stor scen dom använde sig av..

Men sen blev det bara värre.. Det var kallt, blåsigt och allmänt taskigt väder! När jag skulle börja spela andra passet så blev det bara ett långt sound check.. Dom som varit där innan hade gjort något med inställningarna så högtalarna lät sprängda, distade och förjävligt, rent ut sagt! och det var typ lite eko på den ena som bara spelade mic ljud och den andra hade bara piano ljud som var super lågt istället, fast alla inställningarna på mixerbordet var ”normala” .. Vet inte vad dom gjort.. Dessutom hittade jag inte en omvandlare till kablarna som jag använt innan.. Så stog och letade efter den i evigheter också!

Så blev bara ett ända långt sound check som sagt..

Inför sista passet var jag trött, kall och super ont i ”revbenen” igen.. (får det när jag suttit för mycket.. det är någon nerv + övre magmusklerna som spökar bara för magen växt) Och när jag startar så känns det inget bra iallafall. Jag hörde ju att ljudet lät sprängt och allt var bara jätte dåligt men jag orkade verkligen inte bry mig mer så jag stuntade bara i det och körde på.. Jag får ju ändå betalt för tiden så ^^

Men nu när jag kom hem så kröp jag ned i ett varmt bad, johannes tände ljus i hela huset och sen började vi elda i kaminen så det blir riktigt varmt och mysigt! Så usch vad trött man blir då! Men ska bara ta det lugnt nu hela kvällen.. Johannes ska åka och jobba lite sen senare ikväll så blir själv en stund, vilket egentligen är rätt skönt! Kunna göra vad jag vill en stund ^^

Men imorron blir det av att träffa BM (Barnmorskan) Hoppas hon är nöjd över allt så man inte gjort något helt fel xD Tror jag dock inte! Men vi ska även prata om föräldrar kurser! Det ska bli riktigt skoj faktiskt! Skulle vara kul om man kunde träffa någon i våran ålder som bor här i närheten som också ska få barn Och måste komma ihåg! Ska fråga henne lite om det finns någon vatten gymnastik för gravida typ xD Vill röra på mig lite men har ju både knät och magen att ta hänsyn till nu förtiden ^^

Men jag kommer inte på något mer som jag borde skriva just nu.. Skriver väl ytterligare ett sen i sånna fall ^^

Ciao Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0