80% blir tidigt missfall

Som en del vet är jag medlem på en mamma/gravid sida. Där var det en disskution om vad som händer när man försöker bli gravid och prickar in ägglossning etc, gör allt rätt och riktigt, utan att bli gravid ändå. Disskuterade vidare detta med en vän till mig!
Iallafall är det bara 20% av alla befruktade ägg som faktiskt blir något av! (självklart varierar den siffran i och med ålder, hälsa etc) Och varje kvinna genom går minst 2 missfall i sitt liv, men behöver inte alltid vara medveten om det. 

Så vad händer då när ägget är befruktat men ändå blir det missfall av det? Jo, först och främst så kan ägget hunnit förlångt ner i livmodern för att "simmarna" inte varit tillräckligt snabba och orkat tillräckligt. Annars kan det vara så att ägget blir befruktat men fäster inte på livmoderväggen eftersom den redan blivit tjock och redo för menstration.

Annars så spelar ju självklart stress och viljan in! Kvinnor som är stressade får "stressade" ägg som inte släpper in spermierna. Men en del vill också bli gravida så mycket att det bara inte går heller!

Känns så skumt att det kan vara på detta viset! När min lilla dotter är ett "piller-barn" :) Men antar att stress för att bli gravid är den stora boven hos de flesta par som försöker blir gravida men inte "lyckas". Oplanerat har väl större chans!
Nu när man har fått ett barn så vill jag ju fortsätta få fler inom viss närhet eftersom jag vill ha ganska nära mellan mina barn :) Men jag tror att det bästa är att inte använda något skydd och sen så inte försöka "planera" in det. Det tar i snitt 7 månader för ett par att bli gravida.

Så nu har jag pratat om något skumt och mycket riktigt :P Så nu till lite mer oseriöst.

Jag är tröööööt! Stekt 2 kg köttbullar och 2kg prinskorv inför imorgon -.-' Man tycker ju inte 2kg låter som så mycket men jösses vad lång tid det tar! :O Mja, skumt de där! Men nu finns det mat till förbannelse så det borde väl räcka till alla :)
Var vid graven och lämnade en blomma förut. Jobbigt att gå dit eftersom man vet inte hur man ska bete sig. Känns fortfarande overkligt! Men saknar honom, de gör jag! :( <3
Fick köpa ett par nya strumpbyxor till Olivia idag med eftersom hon växt ur sina och måste ha det till hennes fina påsk-klänning imogon :) Har dock varit lat och inte tagit bilder men ska göra detta nu! Blir lite arg på mig själv, säger till mig hela tiden att jag måste ha med den mer. Men ändå så glömmer man den varenda gång! Men imorgon åker den med! Annars får jag gå hem och hämta den ;) Så då blir de bilder på grejorna med ;P

Men nu ska jag spela vidare med Per och Johannes, vi spelar monopol på Wii nämligen :D 

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Amelie

Som Stefan säger: Det är i njutningssexen som barn blir till. ;) Har stämt för oss.

2011-04-24 @ 18:28:10
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0