Bah!

Suck och pust, idag känns det som att jag har 100000000 grejer att göra! men egentligen är det väl inte så mycket. Det är bara de att chansen att det kör ihop sig är stor! En kille kommer och tittar på ormen idag, jag ska steka mat och sen så ska jag hinna städa upp lite också. Vill gärna hinna ut och vara utomhus lite också! 

Men känner mig smått stressad iallafall. Annars så somnade Olivia på kvällen som vanligt, men vid 12 när vi skulle lägga oss, ja då vaknar hon! Så inatt fick vi öva på att somna själva i sin egen säng! :P (annars brukar hon somna i våran brevid mig och sedan när vi går och lägger oss så lyfter vi i henne i sin. Men det gick bra! Det tog ett tag innan hon somnade men hon blev inte ledsen eller något sådant utan hon låg och pratade med sina gosedjur och bara allmänt. Men sen somnade hon och sov alldeles utmärkt :)

Som en del kanske vet så är vi ganska bortskämda och får sova väldigt länge på morgonen för Olivia eftersom hon är en ganska morgontrött bebis :P Men idag var vi upp vid kl 7! Yes, mycket imponerad blev jag på mig själv! Eftersom vi inte lade oss igen så ville inte Olivia somna om heller så hon låg här brevid mig i sängen och tittade på mig och var bara alldeles jätte trött :P Men tillslut orkade hon inte utan sov lite till ;) Så nu, halv 10 vaknade hon igen ^^ Jessica och Johan var här igår med Alice och då pratade vi om det, fördelar och nackdelar med en bebis som vaknar tidigt eller vaknar sent. Skönt att sova ut är de ju, men som vi sa, de är inte så kul att inte ha så mycket egen tid på kvällen eftersom man är trött och när hon väl somnar ja då hinner man inte så mycket mer än att ta de lite lugnt och sen vill man sova. Nja, hade nog hellre gått upp tidigt. Men vi får väl se! Kanske kan vänja om henne :) Lägga sig 7-8 istället för 9-10 på kvällen. Annars får vi stå ut ;) Vi får väl gå upp innan henne, Not! suck va trött jag är på morgonen :P Nej, får jag och kan jag då sover jag helst ;P

Ska ta bilder på Olivias "lustiga" pyjamasar idag :P gul är kul tycker Olivia ;)

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0