deformation

Upptäckte förut att jag har fått en blå/lila kula på handleden som att ett större blodkärl gått söder. Det spänner och gör lite ont men det ska väl inte vara någon fara.

Ringde 1177 och fick prata med någon som lät helt borta xD Som inte fattade någonting;

- Jag har fått en svullnad på handleden som är blå/lila och jag tror det kan vara ett större blodkärl som spruckit. Ska man kolla upp det eller räcker det bara med att vänta ut det?

- Har du ett blåmärke?

- Jo de är som ett blåmärke och svullet.

- Men du äter inga mediciner som ger blåmärken?

- nej.

- Men det är ju ett blåmärke du har?

- jo.....

- *tystnad*

- men det är inget man behöver kolla upp?

- nej det tror jag inte.

- Okej men tack för mig!

Sen vill jag tillägga att hon pratade i slow-motion också! helt sanslöst :P Hon var helt låst på att det var ett blåmärke :P Men iallafall, kollade upp det på Google, min vän, och hittade en länk till karolinska där dom skrev om en sak som heter ganglion som alltså är ledvätska som läckt ut vid en led eller sena. Tydligen vanligt hos unga friska kvinnor. Så ja, jag passar väl in i den katogorin. men iallafall så uppstog det ibland vid överansträgning så jag har väl burit Olivia på något dåligt sätt :) Det kunde också göra lite ont och öma där det är en kula, vilket det gör. Ska iallafall vänta och se om det blir bättre. Annars får jag väl åka till vårdcentralen på måndag och be dom kolla på det ^^

Annars, fredag och jag är huuuuungrig på pizza :D Så nu vet ni!

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0