Dop

Idag, 3/4-11 döpdes min älskade Olivia till Olivia Zelina Joline Bubach Freiholtz! Det blev jätte bra allting och Olivia var så snäll i kyrkan så! Men som förälder förstår jag bara varför man helst inte gör detta ofta och varför vissa anställer catering-firmor Oo Suck vad jobbigt samtidigt roligt det har varit!

Men nej, nästa gång vi ställer till med sånt här kalas med kyrka etc blir väl när vi äntligen gifter oss xD Eller vem vet, kanske ett barn till innan det :P Iallafall kommer det antagligen dröja ett tag!
eftersom jag inte orkar skriva så mycket om det så lägger jag upp lite bilder istället så får jag väl skriva mer imorgon eller något för helt slut är jag! Men lite saker som jag kan berätta.

Diskmaskins aset tog det år innan jag, min mamma, min mormor, min ena morfar och johannes pappa fick igång -.- Men sen fick jag hjälp med disken också så det gick fort när vi väl tryckt på alla knappar vi kunde trycka på och kommit på hur man skulle göra! Vet dock fortfarande inte varför den helt plötsligt funka. Men tack för hjälpen! Hade ju varit där till år och dar om bara jag och johannes skulle gjort det :) Olivia i kyrkan när prästen tog henne och hon liksom skulle döpas bara flinade och skrattade xD Så han tyckte det var roligt att döpa henne :P Inget skrik här inte! Allt gick iallafall bra och mina tårtor fick högsta betyg iallafall så det var ju skönt :) Att de gick att äta ;P Men måste väl ge mig själv lite creds för att faktiskt vara rätt bra på tårtor och bak ^^

Men annars tack för alla fina grejer Olivia fick! Ska bli jätte kul att sätta in bilder i ramar m.m hon fick! Hon tar också upp 2 utav hyllplanen i bokhyllan nu med bara hennes grejor :P Måste köpa en egen bokhylla till henne som hon kan ha på sitt rum! Men en så länge sover hon ju med sin mamsing och pappsing så då behövs det inte riktigt :) Iallalfall, here comes some pictures!



Olivias namn inbroderat i släkt klänningen :)



Dukningen. Två långbord blev det!



Under sjävla dopet.



Olivia hade inget emot vattnet, Henrik var ju jätte kul!
Hennes två faddrar med, Jennifer Freiholtz
och Per Rommefeldt.



Själva döpelsen var avklarad!



Öppnar Olivias presenter!
Upptäckte nu att jag fortfarande
hade håret instoppat innanför skjortan från amningen -.-
Inte snyggt!



Fjärde generationen! Får Olivia barn lika tidigt som mig,
då hinner vi nog med en femte! :)



Fjärde på denna sidan med :)



Sista bilden! Finns många fler men orkar inte lägga upp fler nu :)
Men här, Olivia i sin dopklänning på morgonen innan dopet <3

Ciao ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0