"En unge i minuten"

Detta programet fick kritik av en barnmorska på karolinska i aftonbladet för ett bra tag sen, typ alldeles efter första avsnittet visats, för att det skulle vara missvisande. Att man bara visa de traumatiska delarna utan av förlossning. 

Hon menar på att de inte visar hur en barnmorska uppmuntrar till att upp och gå utan bara visar när de ligger ner. detta tycker jag är fel då jag under min förlossning låg ner större delen av tiden. Enda gången jag var uppe var när jag hade fått epiduralen. Innan dess var mina värkar för starka och jag bara spydde när jag stog upp.

Jag tycker det är ett jätte fint program och jag har suttit och lipat till det :P Jag måste stålsätta mig varenda gång för att inte börja lipa när de får upp sina små döttrar och söner på bröstet efter att kämpat med att få ut dom. Det är svårt att förklara varför jag känner sådan lycka och börjar gråta över en sådan sak. Man måste nästan ha fött barn själv för att kunna förstå den lyckan och känslan som det faktiskt innebär att föda barn! Den smärtan och ångesten man kan ha kännt under värkarna bara rinner av en och man har inte ont längre, man mår inte dåligt och man blir helt blank och sedan så fylls man av en sådan lättnad och lycka över ens barn är ute och friskt! 

Det är ett underverk och det går inte att beskriva med ord <3



Olivia alldeles nyfödd! <3

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja herrejösses...man bölar som en tok! Jag tycker också att det är ett jättefint program. Jagvar inte uppe och gick något heller...fast det varväl mest för att jag var öppen 10 cm när jag kom in så det var liksom baraatt tuta och köra :=)

Men när jag gick igenom värkarbetet hemma så hade jag jättesvårt att stå upp när det kom en värk. Fast jag försökte i och för sig stå emellan värkarna...

Hur gick din förlossning?

2011-04-07 @ 08:30:51
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0