Feber och mystiska prickar!

Nu har älsklingen börjar få lite feber :/ Hon är vaken och så men kände på henne förut och hon kändes jätte varm trots att vi tagit av henne alla kläder så hon skulle få lufta sig lite. Tog tempen och de visade 37.8 så den är påväg upp. 

Orsaken till att jag ville att hon skulle få lufta sig lite var för att det var så himla varmt ute förut och det är så lurigt med kläderna då och var rädd att hon hade haft för mycket på sig eftersom hon har haft pricka i nacken och på halsen. Har trott att det var värme utslag men de var kvar även idag trots att jag varit nog med att hon varit sval. 
Så nu med feber misstänker jag att det kanske är vaccinet som spökar! Hon fick det i tisdags och det brukar ju ta några dagar innan virus och bakterier bryter ut, så det kanske är ett litet efterskalv från det!

Ska hålla koll så det inte går över 38 grader iallafall, gör det de så ringer vi sjukvårds upplysningen och frågar dom om vi ska ge henne 3-månaders alvedon. Känns inte bra att ge ett sånt litet barn medicin själv eftersom det känns som man kommer göra fel! Aja, det löser sig! annars åker vi upp till näl :) Hon har varit lite små hängig idag men inte så farligt! hon har ändå varit på bra humör, ätit och bajsat så bra så ;) Men hon har varit väldigt trött. Så vi får se hur detta utvecklar sig! Hoppas bara inte att hon blivit allergisk mot något :S Men vi får se! Man nojjar sig så mycket i onödan xD

För min del med handleden så har svullnaden gått ner men stället har "blåmärket" spridit sig. Så har väl spräckt ett redigt blodkärl där under :) 

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker att du är väldigt stark som ser så positivt på det här med din pappa ändå. Det är fint av dig tycker jag att tänka att han i alla fall slipper lida och har det bättre nu.



Jag hoppas att min vän tar sig igenom det här en gång till och att hon blir kvitt cancern för gott sen...!!!



Melody har också feber och har haft det sedan igår kväll :/ Sist vi kollade var det 39,5 :(

Tänkte på det där du skrev om röda prickar... När Melly var 5-6 månader(?) så fick hon feber och var helt rödprickig. Vi fick åka in för på sjukvårdsrågivningen trodde dom att det kunde vara scharlakansfeber. Men läkarna på akuten sa att det är anligt att barn får röda prickar i samband med feber och att det ofta är ett tecken på att febern är på väg att ge med sig. Så jag hoppas att det är så för eran del!!!

Hoppas ni får en feberfri natt.

Kram

2011-04-16 @ 18:10:07
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej.

Hur går det för er? Har febern gett med sig än? Jag hoppas det.

Melly hade 39,9 i morse när vi klev upp. Gav ipren så nu är febern nere. Hoppas att den inte kommer tillbaka... Men hon är gnällig och hängig så hon verkar inte hel kry än :/

Usch vad drygt det är när dom ska vara sjuka. Man känner sig så himla maktlös :(

Hoppas ni får en bra söndag ändå.

Kram

2011-04-17 @ 11:08:35
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0