Fullt ös!

Idag har det varit fullt upp sedan vi vaknade! Jag har så ont i mina fötter och min rygg att det känns som jag kommer avlida! Men det var det värt det! Min älskling kommer få ett super fint dop :D
Vi började dagen med att vakna till Olivia som var på solskens humör och låg och bara pratade heeeela tiden xD Jätte kul att lyssna på henne för hon har riktiga konversationer med oss och allt hon ser :P Märks att hon är före sin ålder i utvecklingen lite grann ^^

Iallafall, efter matat och busat med henne i sängen en stund gick vi ner och städa upp lite! (typ dammsög och diska xD) Men efter det så åt vi snabbt och sedan var det dags att slänga ner fisen i badet :) Hon måste ju vara ren och snygg imorgon på hennes stora dag :D Efter detta blev hon sedan trött och lite grinig men så fort vi la ner henne i sin bilstol, för att kunna åka till församlingshemmet och göra iordning, så somnade hon :)




Min älskling i sina stora blåa fina ögon när vi busade i sängen :D Lite konstig bild, men inte så lätt med en lite bus unge som ligger och viftar med armar och skrattar och håller på. Hon ser dock snarare skräckslagen ut xD Men så är inte fallet!

Iallafall så for vi bort till församlingshemmet, som för övrigt var ett mycket drygt ord att skriva, och gjorde iordning dukning och så! Fisen låg bara helt stendäckad i sin stol vilket var super eftersom vi hann göra allt utan några hinder ^^ Lite bilder på dukningen innan folket "förstör" imorgon kommer imorgon xD Ska ta bilder innan allt sätter igång imorgon. Glömde nämligen kameran hemma förut.

Efter vi blivit färdiga där åkte vi hem till min mormor och hämtade dopklänningen! Våran släkt klänning där även Olivias namn finns inbroderat :) Lite synd på att jag idag fick reda på att det satt lila aktiga band och inte rosa i den nu eftersom min moster hade den senast och till hennes flickor ville hon ha lila istället för rosa. Men men, det går bra ändå! Vi var där en bra stund iallafall och Olivia hann vakna.

Vi åkte sedan hem till oss och gjorde lite middag! Korvstroganoff med ris blev det! Göttans ;) Men hann knappt äta upp innan jag var tvungen att börja med tårtorna eftersom klockan redan var 18! Så satte igång med dessa. Efter ett tag kom min mamma till oss med och hjälpte till. Inte för det fanns så mycket för henne att göra men hon fick ju passa Olivia lite så det var skönt ^^ Iallafall blev det tre prinssestårtor fast inte rosa som jag ville eftersom de inte hade färdig rosa marsipan så det blev grön istället. Ångrar mig efteråt att jag inte tog vit iallafall istället. Stog länge i affären och funderade men men! Dom blev helt ok iallafall :) Men nu ska det bli sängen! Ska upp tidigt imorgon och lämna tårtor, ta bilder och göra iordning det sista innan allt börjar imorgon! Men lägger upp bilder då!



Tre av dessa. De ser faktiskt bättre ut i verklighet :O Brukar vara tvärtom men inte i detta fallet :)

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0