Inte uppdaterat

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag, men har bara inte haft lust direkt. Funnits massa andra saker att göra :) Men nu! Nu uppdaterar jag ;)


Idag bär det av till BVC för rutinkollen och vaccination! :S Kul att få se vad hon väger etc och om hon är på humör hade det varit kul och visa hur hon kan lyfta upp sig med armarna lite grann och välta över från mage till rygg :P Men vi får väl se! Förra gången la hon sig med ansiktet neråt och bara skrek så det var ju ingen ide då xD Haha allt jag behövde göra sen var att ta upp henne så satte vi på deras musik sak som hänger brevid sköt/undersökningsbordet så blev hon knäpptyst och hel nöjd :P Jaja, hon har vilja damen ;P

Men det ska ju vaccineras idag :/ Stackaren ska få 2 sprutor i låret och jag har funderat en massa på hur man enklast ska trösta henne efteråt. Ska man ha med vagnen in och börja putta henne i den? Ska man försöka mata henne? Ska man bara skynda sig ut till bilen och hoppas på att hon blir tyst där när vi kör? Mina frågor är många men vi får väl bara lösa det! Nackdelarna med vagnen är ju att om hon inte blir tyst tar det längre tid att komma iväg med bilen eftersom den ska packas ihop. Bara springa ut till bilen är ju jobbigt med eftersom hon gall skriker antagligen och försöka få fast henne i stolen i bilen, viftandes och skrikandes... Nja jobbigt det med. Mata är ju bra eftersom det går att kombinera så att säga :P Om hon vägrar, vilket hon gör ibland när hon inte är hungrig direkt och upprörd, så är det bara att stänga butiken så att säga och köra på något annat!

Nej det får bara lösa sig! Efter varit där så ska vi handla lite pommes och så hem så vi har sedan ska vi in till stan och hämta ut Simons mobil som varit på lagning. (Försäkringen stog på Johannes så han var tvungen att lämna/hämta) Sen så ska jag också till lärcentrum och skriva upp mig på några kurser till hösten :) Trodde aldrig att jag skulle säga detta igen, Men saknar att plugga! antagligen för att jag avlider av att bara vara hemma hela tiden. Så himla tråkigt! :O Fattar inte folk som väljer att vara hemma i år, hur dom inte känner att det måste vara nog? Jag tycker allt är skit tråkigt hemma! Tyckte det under graviditeten och sen när jag fick Olivia så blev det ju bättre men nu när man fått in rutin på det mesta och allt inte är nytt och svårt längre, ja då är det tråkigt igen xD
Nej usch och fy! Det får nog bli att plugga lite till hösten :) Efter pluggat en stund ska jag väl börja jobba med så småningom istället. Känner att det är lättare att börja jobba sen när Olivia är änne lite större och man verkligen kan lämna henne hos sin mormor eller något så kan man jobba om Johannes inte kan. Men vill allt att min älskling ska hinna bli lite äldre :)

Nej nu ska jag läsa vidare i min bok som jag håller på att läsa :D Köpte den på bokrean istan som var och ångrar mig att jag inte köpte de 2 fortsättningarna! Det är en triologi nämligen. För nu är boken alldeles strax slut och jag tycker den är jätte bra och inser nu att jag måste läsa de andra för att få en full uppfattning av hela historien ^^ Dom är verkligen sammanhängande. Visst man kan nog sluta med den här boken, men då har man så många frågor kvar! Det är som när man ser filmer som är baserade på triologier etc och man inte gör alla böcker. Man blir mycket ledsen eftersom man hade velat veta vad som hände sen!

Men dom är super iallafall och det är fantasy - vampyr xD Hahah jag vet, men jag är såld på vampyr filmer/böcker. Dock väldigt kräsen med dom och de måste liksom ha ett vuxet upplägg. Orkar inte med alldessa tonårs kärleks-vampyr böckerna :S Nej det ska vara de real deal! Apokalyps delux :P Men namnen;

Släktet
Förgörelsen
?

Sen så kommer jag inte ihåg namnet på den sista boken men det spelar ingen roll :D Lägger kanske upp det sen om jag kommer på det ^^ Super bra böcker iallafall ^^ Så nu ska jag läsa!

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror att den cancer-formen hon har heter Hodgkins. Det är en form av cancer som har låg dödlighet i alla fall - så det är ju något positivt mitt i allt elände. Jag hoppas att den inte har spridit sig till magen eller så. Men hon har i alla fall (minst) en tumör i bröstkorgen. Hon ska in på fler provtagningar innan dom kan säga säkert att det är samma form av cancer den här gången också. Och så ska dom väl ta reda på hur många tumörer det rör sig om. Tror att hon skulle börja cellgiftsbehandlingar nästa vecka igen...och senare ska dom ta friska stamceller ur ljumsken eller nåt sånt... Jag vet inte riktigt än!

Jag hoppas bara att allt ska gå bra och att hon blir av med cancern för gott!

Det är en sådan fruktansvärt grym sjukdom!!!

Måste ha varit fruktansvärt jobbigt för dig att förlora din pappa... Kan inte ens föreställa mig vilket helvete du måste ha gått igenom :/



2011-04-12 @ 11:26:54
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0