Underbart! <3

Guuuud vilken skön dag jag har haft! Började med att städa iordning hemma som jag på något sätt fick ork till eftersom Olivia ändå sov, så jag hade ett rent hus! Sen gick jag hem till mamma och fikade i solen och bara gottade oss! hur skönt som helst! Fick till och med lite färg :D Den tar som bara den nu! Så man får passa sig lite :P Dock tänker jag ju inte göra samma misstag imorgon om det är lika varmt som de varit idag, jag ska inte ha jeans på mig Oo suck vad varmt det var! Sen när jag kom hem så tog jag på mig pirat byxor istället :D Fick ju raka benen med eftersom det inte hade gjort på typ 100 år! Gud vad dom såg ut xD 

Men man är ju så feg. Vill ju verkligen inte bli förkyld! Jag blir hellre, uppriktigt, magsjuk än förkyld. Jag hatar att vara förkyld! Tät i näsan och ont i halsen så man kan inte andas utan att dö typ. Nej, hellre kaskad spyor och ligga död på soffan än att inte kunna andas utan att avlida i 2 veckor minst! 

Senare när Johannes kommit hem så lekte vi lite med Olivia och guuuud så rolig hon var xD Hon bara pratade, gurglade och tjöt av lycka bara allmänt :P Hon har varit med än en solstråle idag! Helt underbar :) Varit lite gnällig ibland, men bara 3-4 minuter eftersom hon fortfarande är lite små febrig av och an. Verkar dock som att lite tänder är påväg, men det hoppas vi inte! Ska jag kunna amma länge utan att få ont så får dom vänta! Men hon har iallafall varit bäst idag, min älskade dotter <3

Vi var iväg och hämtade våra utemöbler vi haft på balkongen i lägenheten för att kunna ha dom där fram på terassen. Saknar dock fortfarande ett möbelsett till altanen :/ Så förut, när vi och Per grillade ute så fick vi dra ut vårat köksbord m.m till altanen så vi kunde sitta ute :P Men de funkade ^^ Men vill ändå ha grejer dit så man slipper krångla varje gång :P
Men som sagt grillade vi som typ resten av sverige! Gud så skönt det var och gott! mums! Blev lite kyckling, kött, korv, potatissallad och pommes :) Var verkligen as nice och ser fram emot en solig dag imorgon med! Blir dock inte grillat då :P eller ah, de säger jag nu, men jag vet sanningen. Jag skulle kunna äta grillat varje dag xD Men grillat är ju faktiskt den smalaste maten! :O Inte extra fetter eller något sådant. Faaast sen så äter man ju potatissallad till och oftast dricker dricka eller öl etc så då var det ju inte så snålt längre :P Men om man hade grillat huvuddelen av maten och sen gjort allt annat inne och ätit det som en vanlig middag, ja då hade de varit snålt :) Men då tappar man ju hela grillnings grejen!

Jag trodde jag visste vad mycket bajs i en blöja va, men Olivia har tagit det till en helt ny nivå! Imorses/förmiddag så tyckte hon att det var dags att tömma systemet, som hon gör varje morgon eller förmiddag om hon sparar lite på det. Hon hade precis ätit och hon låg mot min axel och skulle rapa. Hon rapade och sen så började hon låta som hon gör varje gång hon ska bajsa och sen så brakade det till! jag kände hur det skakade allt lite för mycket för blöjan och tittar mot hennes body och ser hur den börjar färgas gul :) Jaha ja, tänkte jag. Då var det ju bara att byta! Sagt och gjort, jag la henne på skötbordet och började knäppa upp. Då märker jag hur hela ryggen är fylld med bajs. (Blöjan blev också full) Så börjar krångla av henne bodyn och försökte få skadan så liten som möjligt men det var liksom kört. Hela hennes rygg, hela armen och nästan huvudet var det bajs på! Började torka av henne och när jag fått bort det mesta fick jag ju byta handduken hon låg på eftersom den också var full med skit. Sen fick jag fin putsa henne och sen på med nya kläder! 

Så idag, om hon inte bajsat ner hennes kläder, ja då har hon spytt ner dom! Har bytt kläder till förbannelse på henne och sen så blir hon arg när jag ska krångla av och på kläder hela tiden, men liksom vad ska man göra? Bara för henne att stå ut! Kan ju inte ha skitiga, ner spydda/bajsade kläder ^^
Så nu tvättar jag. Och tvätta, det kommer jag behöva fortsätta med för flickan har ju knappt några kläder kvar! I sånt rasande tempo har vi fått byta kläder! 

Men nej, nu orkar jag inget mer idag! Nu blir det att ta det lugnt en liten stund och sen sova!

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0