BVC

Idag besökte vi BVC igen och våran lilla fis växer så det knakar :) Vi fick också höra att våran dotter är ett prakt exempel på hur en bebis ska se ut :D Kul ;)

Vikt: 3865 gram
Längd: 52.5 cm
Huvudomfång: 37 cm

Så allt var bara bra och hennes kurva går spikrakt upp fortfarande, men jämnt så alles Gut!

Efter vi varit där så åkte vi hem till Olivias gammel Farmor! Alltså Johannes mormor. Där bjöd hon oss på hemgjorda köttbullar, potatis och brunsås ^^ Riktigt gott och Olivia sov bara igenom allt så jag hann äta också till och med :) Men vi fick jätte fina mjukis "hängslebyxor" av henne och en bit ring med lille-skutt på :) Jätte fint allting så de tackar vi ytterliggare för! Annars så satt vi där och pratade lite, åt lite glass också och tog lite bilder på mig, Johannes och Olivia.
Klockan sprang iväg för oss när vi var där så vi fick sedan skynda oss bort till försäkringskassan så vi kunde få lite hjälp med att fylla i papper.

Men mycket mer än hinna med försäkringskassan hann vi inte göra. Efter vi varit där så tänkte vi skynda oss in och hinna köpa en present till Gustav och till min Mamma. Gustav ska vi fira på lördag och min mamma fyller år på fredag, så det är lite bråttom faktiskt! Men vi hann bara gå ett varv inne på Åhlens innan Olivia vaknade och börja små skrika och lagom till att vi satte in henne i bilen igen så övergick det till gallskrik! Dock tystades det snabbt med en napp och en rullande bil :P Så hon sov så gott ända tills vi kom hem! Och då, då var det mat dags :P

Annars så var det ett par riktigta, (ursäkta mitt språk, men seriöst -.-) Miffon som skulle parkera eller köra ut från parkeringen eller nåt. Iallafall så ställde dom sig på tvären över vägen så ingen kommer någonstanns. Där står jag med barnvagnen medans Johannes skulle köra ut bilen så vi kunde få in barnvagnen och Olivia i bilen. Iallafall så höll bilen på och köra hej vilt fram och tillbaka på tvären över vägen medans en annan bil som hade vänt där inne försökte komma ut plus att Johannes försökte ställa sig på sidan av gatan för att alla skulle komma förbi och vi in i bilen. Dom höll på och greja hur länge som helst! Men tillslut lyckades han komma in på våran parkering och stanna där så den andra bilen lyckades komma där ifrån och en ny bil köra in och ja.. Det var en cirkus bara för en dåre inte kunde köra bil -.- Det värsta är att vi höll på att komma försent till BVC bara för att andra människor inte heller kunde köra bil! En låg i 50 på 45:an och hade en hel parad efter sig men verkade inte bry sig att antingen gasa eller lägga sig åt sidan så folk kunde köra om honom och sedan inne i stan så kom det en volvo som körde i 30 men helt plötsligt bara slängde sig ut framför folk, och fortfarande i 30 så folk får nita totalt.. ja suck säger jag! Så till alla som ska köra bil, gör det inte om ni inte "kan" -.- En grej att köra långsamt och så, men att slänga sig ut framför folk med jätte låg hastighet eller inte ha en tanke på att flytta sig så att andra människor kan få komma om när läget ges, ja det är snarare bara farligt för trafiken! Iallafall att bara slänga sig ut framför en :P

Sååå! Nu har jag fått skriva av mig lite :P Och nu har Olivia äntligen somnat igen så nu ska jag och Johannes spela lite dotA ^^

Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0