Inte en bra dag...

Idag har gått dåligt! Olivia har för typ tredje dagen vart super grinig! Spelar ingen roll vad man gör för att trösta. Ger man henne nappen så spottar hon bara ut den. Ger man henne bröstet så snuttar hon bara en liten stund för att sedan bli ännu mer hysterisk! Spelar ingen roll om jag lägger henne ner i sitter eller något, eller om jag bär henne. Arg är hon bara!

Inte vill hon sova heller! Vilket gör henne övertrött :/ Usch vad jobbigt det är! Man blir liksom irriterad. Eller snarare frusterad! jag vill ju inget hellre än att trösta henne :( Jobbigt att se henne vara så ledsen. Känner att ibland får jag bara lämna över henne till johannes en stund, men det tar inte mer än 1-2 min innan jag vill ha tillbaka henne för att trösta :/ Nej usch och fy, älskar min lilla snutt och mycket jobbigt att se henne ha så ont!
Misstänker att det är magen som bråkar.

Men inte för att detta skulle räcka!

Vi missade våran BVC tid idag -.- Vi har haft på onsdagar och torsdagar heeeeela tiden men vi hade för oss att denna gången skulle vara annorlunda och att det skulle vara en tisdag! Så när jag idag kollade i boken för att se om detta verkligen stämde så var ju de fel. Vad annars...
Så måste ringa imorgon och hoppas på att vi kan få en ny tid denna vecka för lilla älsklingen.

Och sist men inte minst så "förstörde" jag några av Olivias bodys -.- I tillfälligt sinnesförvirring så stoppade jag in 2 av Olivias vita bodys i tvättmaskinen med en röd tjock tröja som inte vart i maskinen innan -.- Ja, ni kan ju tänka er resultatet. Rosa rosa rosa! Men inte för det gör så mycket ändå. De blev jämnt missfärgade och hon är ju en tjej så kläderna är rätt fina faktiskt :)
Men fortfarande irriterad på mig själv som inte tänkte på de -.- bara för att jag brukar tvätta hennes rosa saker med de vita eftersom de inte färgar av sig.

(Jag är inte särskillt noga med att sortera och tvätta i olika tvättmedel etc. men att tvätta rött med vitt, det fattar ju till och med jag att det kan man verkligen inte göra -.-)

Så nu sitter jag här och Olivia verkar äntligen ha somnat! Känns grymt skönt :) Men älskar min snutt <3

Annars idag så började jag och Johannes titta lite på dopet etc. Fick lite tider från kyrkan med den prästen vi ville ha. De är dock lite sent och ALLA ligger på en söndag -.- Ville ha på en lördag så vi slipper extra lång gudstjänst Oo Men vi får se vad vi gör! Skönt att ha börjat titta lite på det iallafall.

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Amelie

Vart ska ni döpa henne? Å vilken präst är det ni önskat? :P Puss

2011-03-01 @ 16:20:07
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Tinkelbell

Vi ska döpa henne i Upphärad kyrka tror jag för vi vill ha prästen Henrik Lindeskog. Men hann hade bara tid på söndagar så vet inte riktigt än, men blir nog där ändå ^^

2011-03-01 @ 19:48:47
URL: http://tinkels.blogg.se/
Postat av: Madde

hej jul o läsa om er o lilla olivia. men ammar du bara henne? kanske hon inte blir mätt o då kan hon ju bli grinig o ledsen för de, ja menar om hon snuttar en stund på bröstet men de kommer kanske inte nått direkt o då blir hon sur? o om de e magen hon har ont i så hade min dotter de me, o ja gav henne 10 miniform droppar varje gång innan hon skulle äta o efter 2 dagar så hade hon inte ont mer.. hoppas de fixar sig, inte kul när dom små inte är nöjda..

2011-03-01 @ 22:26:27
Postat av: Tinkelbell

Hon får Minifom och det har hjälpt ända tills nu. Fast nu efter helgen verkar det blivit mycket bättre :) Vet inte riktigt vad som var problemet.

Men har ammat tidigare bara 1 bröst åt gången och det har räckt men nu så om dom inte är spräng fulla, så får hon båda, men då spyr hon oftast upp hälften

2011-03-02 @ 10:51:35
URL: http://tinkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0