Jag glömde!

Förresten så glömde jag skriva en sak som hände igår! :O

I onsdags så var ju johannes och jobbade, och då bad jag honom köpa med värmeljus hem eftersom våra var slut här hemma och jag ville tända lite ljus och mysa till det! Men då sa johannes pappa att han hade jätte många hemma så vi kunde få av honom!

Så igår skulle jag tända ljusen då och mysa till det. Lite senare på kvällen tyckte jag det luktade lite väl mycket bränt :S Så jag vände mig om och kollade i bokhyllan där en del av ljusen stog. Och visst brann dom. men det ena hade typ börjat brinna i Aluminium kanten som håller ihop stearinet :S (vet att den inte kan börja brinna av ett ljus eftersom det inte blir tillräckligt hög värme) Men iallafall så hade hela min ljuslykta börjat brinna typ.
Så först försökte jag ju blåsa ut det men de gick inte utan det brann för mycket. så jag fick ta tag i ljuslyktan som, som tur var, inte var allt för varm utan jag kunde hålla i den. Springa ut till altanen och kasta den i snön. Där ligger den fortfarande och jag tänkte ta in den och kolla på den lite. Men sån himla tur att jag la märke till det! Hade ju inte vart så snyggt om hela bokhyllan började brinna!

Men jag vet inte vad det var för fel på just det värmeljuset Oo Vet ju att dom inte ska kunna göra så! Och det är inget fel på min ljuslykta! För har 2 stycken sånna till och de hade också ljus i sig och stog brevid den flamberade lyktan och de började ju inte brinna och har inte gjort det innan heller!"

Skumt iallafall, men allt gick ju bra ^^

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Amelie

Tur att allt gick bra! <3

2011-02-22 @ 21:46:11
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0