Ny vecka igen!

Ja veckorna går och jag tycker tiden går jätte fort! Jag sitter här i soffan och tänkte hinna skriva lite inlägg nu när Olivia ändå sover. Men bara för det så vaknade hon precis så nu så hinner jag knappt skriva en mening innan jag får ge henne lite mer uppmärksamhet :P
Annars så var pojkarna över igår och skulle se på film med oss :) Björn fick även se lilla Olivia nu när han kommit hem från Afganisthan på permis ^^

Men iallafall det skulle bli lite skräckfilm och chips m.m och ja, jag hann väl se ungefär 10 min av filmen innan Olivia vaknade igen och jag fick gå upp och sitta där men henne och försöka få henne att somna :P Och det gjorde hon inte! Utan jag låg där uppe och höll henne i handen och mös lite för hon skulle somna men det gjorde hon inte förrens jag somnade jag med xD Så mycket film för min del! Iallafall så var det Devil dom såg. Funderar på om jag ska ta och titta på den idag så jag också får se den :P Kul att se en bit av en film och sen inget mer -.- Meeen min fina älskling är värt det :) <3

Idag så tycker Olivia att allt har varit jobbigt så efter att hon väckt oss vid kl 6 och vägrat somna om så har hon vart grinig hela dagen. Så vid 12-tiden la vi henne i vagnen och gick bort till min mamma och lämnade datorn vi hade lånat av henne. Malte, Mammas och martins hund, tycker att det inte finns något bättre än när vi kommer med barnvagnen! Han är så nyfiken på henne! Men eftersom solen sken och det var jätte fint ute så tog vi inte på regn-skyddet utan gick utan och de fick jag ju äta upp när malte ville titta in i vagnen och dreglade ner hela överdraget -.- Men men, väl hemma sen igen så fick jag skrubba en stund och nu tror jag allt att det är borta allting ^^
Iallafall så tyckte hon att åka vagnen var super och hon somnade direkt i den!

Dock väl hemma igen så satte hon igång och var grinig igen. Men det var mycket bättre och hon började äta lite mer normalt igen. Hon hade under förmiddagen/morgonen ätit med bara 2 timmars mellanrum, istället för 3-4 som hon brukar. Men hon hade ju ont i magen och nappen dög inte! Men tillslut somnade hon så vi hann både laga mat och äta den utan att hon vaknade! Ett under! alla andra dagar nu så har hon vart vaken när vi lagar den. Somnat precis innan den är klar för att sedan vakna under tiden vi äter så vi får äta i skift :P En får bära på henne för att hon inte ska vara grinig och en får äta för att kunna byta av! Så jo, riktigt socialt när vi äter middag ihop här hemma ;)

Vid 3 tiden så gav både jag och johannes upp efter att försökt titta på lite nya serier, (som förövrigt sög allihop!) vi gick upp och la oss för att sova! Vi satt som zombies i soffan båda två :P Och helt underbart var det! Olivia somnade direkt imellan oss och vi sov fram till kl 5 :D Helt underbart! Så nu sitter jag här och känner inte att jag dör av övertrötthet utan överlever och försöker hitta någon ny bra serie att titta på :) Gosar med Olivia med ;) Så himla mysigt att bara ligga i soffan och gosa med henne! :)

Imorgon blir det full rulle igen dock! Först blir det BVC 11.30 och sedan blir det av till stan för att prata med försäkringskassan, handla present till Gustav (johannes lilla Kusin), och sedan en tripp till johannes mormor för att visa upp vårat lilla underverk eftersom hon inte fått sett henne än. Men det ska nog bli bra! Bara skönt att få gjort allting på engång och slippa behöva åka upp flera gånger! Rätt omständigt att åka iväg nuförtiden med sötnosen ;P

Men men, nu ska jag mysa vidare och sappa på Tv'n tror jag bestämmt!

Ciao Ciao

Kommentarer
Postat av: maria

Ha ha Malte kan inte hjälpa att han är så förtjust i Oliva, vänta tills hon börjar att krypa då får hon ha regnställ med sylvester hatt på sig inomhus:-))

kram

mamma

2011-02-08 @ 19:33:40
Postat av: Therese

Har ni sett Firefly? Tror det är en serie ni skulle gilla.

2011-02-09 @ 07:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0