Äntligen!

Äntligen verkar det hända något!

Vaknade inatt av värkar så jag gick upp och skulle kissa m.m och fick lite rosa färgat på pappret! Jej tänkte jag, kanske kommer hända något inom några dagar iallafall.
sen ställer jag mig upp och det känns som något sitter fast på "fel" ställe så att säga :P Sätter mig ner igen och oj där va hela slemproppen!
Jag tyckte det var äckligt när det lossnade små bitar. Men detta var bland det vidrigaste jag har sett ^^

Går upp och försöker sova lite till. Går inte utan går ner, tar 2 alvedon och lägger mig i ett bad ett tag! Jääätte skönt! Värkarna avtog och det var bara lätt "mensvärk" kvar. Efter Mååånga timmar så lyckas jag somna om. Vaknar igen, kissar, inget rosa, går upp och lägger mig i sängen och känner då hur täcket är blött -.- Skabbigt enligt mig så kastar ner det på golvet och tar en filt istället.
Somnar om igen och vaknar sedan nu vid halv 11 och kissar Igen :P
(Man kissar hela tiden som gravid, bara så ni vet xD)
Mer rosa! Ringer till förlossningen för att höra med dom va de tror det blöta på täcket var. Hon tror på att det var jääätte vattniga flytningar eftersom slemmisen gått också så hon tyckte att det var bara att stanna hemma och vänta så ska det nog komma igång inom några dagar allting ^^ Hon sa även att när livmodertappen mognar på sig ordentligt så får man en massa flytningar.

Iallafall, kissade senare igen och då kom ännu mer slem Oo Frågan är ju hur mycket det egentligen kan finnas där inne för det verkar ju aldrig ta slut :P Men nu går jag här, har ont men inte tillräckligt ont och det känns som jag konstant kissar ner mig lite grann.. :/

Men nu ska det väl ändå inte dröja allt förlänge innan det är dags ^^ Den kommer inom några dagar åtmindstone! :) Annars blir jag väldigt besviken på den -.-

Nä nu ska jag läsa min bok och försöka tänka på annat! :P

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Daniel

Önskar er båda lycka till :)

2011-01-17 @ 12:46:32
URL: http://stormenmjuk.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ursh att gå och ha så ont hela tiden, att inte kunna sova gör en grinig. Det verkar ju verkligen som att det är på gång nu =) Så skönt för er. Hoppas du får en inte allt för smärtsam förlossning och att det går fort, att det inte blir några komplikationer. Har ni bestämt några namn än? Eller bestämmer ni det efter födseln? Vila och ta det lungt, bad låtersom bra idé. Eller choklad och bok/film ;) Kram Annelie

2011-01-17 @ 15:00:56
Postat av: Annelie

glömde skriva mejladress

2011-01-17 @ 15:01:47
Postat av: Amelie

Det finns MASSA slem...! ^^

Hoppas allt går fint för dig/er! När jag skulle få Hugo gick slemproppen på morgonen och dagen efter kl 13 är han ute. ;)

Så snart är det nog dax i alla fall!

2011-01-17 @ 15:21:03
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0