Grape Tonic

Ja som alla vet är jag sjuuuuuukt trött på den stora tjocka magen jag har ^^ Vaknade med så ont i ryggen att jag ville lipa också :/ Har inte släppt än heller.. Och sen så förvärkar på det!

Så nu! Nu prövar jag Tonic water metoden :P Se om det skulle kunna ge mig den där sista knuffen jag tycks behöva :) Valde grapetonic dock än riktigt tonic water, smakar ju betydligt bättre och även detta innehåller Kinin.

En förklaring på denna hus-kur nu då!

Kinin är ett ämne som utvinns från sydamerikanska träds bark. Det är de som skapar den bittra smaken i olika drycker. Kinin användes på 1900-talet som skydd mot malaria då det ska hjälpa till att hålla myggen ifrån sig. idag så finns det kinin-tabletter som man tar för att förebygga malaria när man ex åker utomlands.
Kinin användes också förr, när det inte fanns lagliga aborter, som abortmedel tidigt i graviditeten. Kvinnorna fick då äta stora mängder av kinin. Kininet gör att livmodern börjar dra ihop sig mer och ökar sammandragningarna, både styrka och mängd.

Såååå, nu dricker jag grape tonic och hoppas att det ska sätta fart på de hela :P Dock tror jag verkligen inte att det kommer funka, eftersom det är egentligen ett hormon-samspel mellan moderkaka och barn som sätter igång en förlossning. Men barnet börjar ju sända ut sitt hormon när den känner att det är trångt och jobbigt. Inte mysigt längre helt enkelt :P Så får väl hoppas att detta sätter igång en massa sammandragningar så bebben inte vill vara kvar där inne ;) Vore mycket trevligt :D

Ringde förlossningen idag med och frågade om de hade tid att kolla om det hänt något igen och sen göra hinnsvepning. Men de hade fullt ös nu, tydligen har alla bestämt sig för att komma ut just idag. Alla förutom min -.- Så hon iallafall sa till mig att ringa till min BM och be henne istället. Dock vet jag att hon inte heller har tid. Hon tog av sin egentliga "kontorstid" för mitt extra möte.. Så tror inte de. Iallafall så prövar jag detta och om skitungen inte kommit ut innan onsdag nästa vecka när jag träffar henne igen, ja då blir det hinnsvepning och då ska jag stå på mig om att jag som absolut senast vill bli igångsatt den 28. Inte en dag efter! Ska tjata på johannes nu också att han hjälper mig på onsdag och hetsar henne! :)

Meen hoppas hon/han kommer ut redan nu i helgen! Hade vart bäst :D

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Nathalie - Medinas`s mamma

prova med sex :)

2011-01-06 @ 20:15:13
URL: http://nathsstep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0