nytta i staden ^^

Idag så träffade jag ju min BM igen och mätte sf-måttet. Det hade växt lite så hon kände att vi väntar ändå eftersom den rör på sig etc ^^ + att jag ska träffa henne nästa vecka igen så!
Hon kände ju även hur den låg igen och blev mycket förvånad över hur långt ner den har sjunkit ner i bäckenet! Så vem vet, kanske inte drar ut allt förlänge på det! Fast man vet ju aldrig -.-

Annars så lossnade en bit av proppen igår! Det var rätt kul ^^ Synd bara att det kan antingen komma igång alldeles snart, eller så kan det ta ett par veckor till ändå nu när den börjat lossna :/ Men det var kul iallafall för nu verkar det ju hända något iallfall! Haft en hel del förvärkar idag och känt mig jäääätte spänd över magen. Min BM tyckte också den var väldigt spänd men var försiktig med att säga att något skulle vara pågång, men som hon sa och jag säger, man vet aldrig!

Är fortfarande konstant kissnödig trots att jag inte "kan" kissa. Får väl hoppas att vattnet går eller nåt så jag slipper denna mycket jobbiga känsla!

Iallafall, precis innan BM:an så gick vi in på apoteket och hämtade medicinerna till katterna så det ska vi ge dom ikväll nu. Måste egentligen åka upp med hunden och be dom kolla hennes öron med för hon kliar sig nåt hysteriskt med och det kan smitta om hon gerjar massa med katterna och hon leker ju massa med tjockisen, så hade inte förvånat mig.

Efteråt gick vi in på arbetsförmedligen och hämtade mer papper till mig som jag ska skicka till försäkringskassan så jag får mer pengar :D Gillar att få pengar av dom ;) Mycket trevligt! Måste fortfarande ringa dom dock och beställa nya papper för föräldrarpenningen.. Hittar bara en del av papperna för de -.- Så måste få nya. Lite synd dock att jag fortfarnde inte fått tummen ur, för dom är ju inte snabba där borta! Så kommer väl dröja innan jag får mammapenningen sen. Men men, sånt är livet!

Vi gick till baggis som slut destination och åt lite grann! Myyyycket trevligt! Var så himla hungrig! :O trots att jag åt frukost! men gick ju upp kl 7 och åt då så de är väl inte konstigt att jag var hungrig vid 12 igen då. Åt deras mycket goda köttbullar med röbetsallad baugette :D Mums!

Vi åkte ganska fort därifrån dock. Inte sovit något inatt för jag har haft så himla ont i ryggen :/ Plus att jag var riktigt spänd och öm sedan BM klämt och hållit på. Väl hemma la jag mig i sängen och läste en stund, sa hejdå till johannes som åkte till jobbet och sedan sten somnade jag :) Sov till kl 16 och det var underbart! Hade velat sova mer men hunden behövde ut och jag kunde höra henne springa runt där nere. Så upp blev det och ut med henne etc. Sen la jag mig i ett bad och vaknade till lite. Gick upp och diskade för att kunna göra lite middag till mig själv. Det blev förövrigt kött och pasta ^^ Älskar det :D Meeeen iallfall, åt och tittade på tv lite. Sedan gick jag upp och läste lite till tills jag inte orkade mer och då gick jag ner och gjorde lite mer nytta. Dammsög och fixade med tvätten. Mycket välbehövligt! Hade egentligen inte tänkt göra någonting alls idag men det såg ut som in i h*lvete och jag hade tråkigt så ja, det fick bli lite slapp städning. Måste göra det ordentligt någon dag.. :/ Iallfall så ligger jag här nu och har fortfarande dödstråkigt och känner mig typ trött men ändå inte :S Skumt det där!

Imorgon dock! Då är johannes ledig från jobbet, (trettondags afton) och då ska vi hem och fira julen med johannes släkt. Lite sent, men men!
Funderar på att även plocka ner julgrejerna eftersom det är ju imorgon man egentligen ska det och känns som det är bra att vi gör det innan bebisen kommer! För vet ju inte när den bestämmer sig för att komma ut men snart får vi hoppas ;)

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0