Ont i magen och Dilemma

Fina lilla Olivia väckte mamma med ett gallskrik imorses för hon hade så ont i magen :/ Så idag ska Johannes köpa minifom, eller hur det nu stavas :S För det är synd om henne! Att hon ska behöva ha ont i magen när det går att göra något åt det.

Annars så ska vi nog bada fisen för första gången! Ska bli spännande att se om hon gillar det lika mycket som dammsugaren :P Det är nämligen såhär, Olivia älskar ljudet av dammsugaren! Så fort man startar den blir hon helt tyst och sen somnar hon :P Mycket trevligt är det! Så när Johannes kommer hem så får han fisen och så kan jag dammsuga medans han håller henne när hon sover ^^ Men om vi badar henne ska jag ta bilder och lägga upp ;)

Vi fick papperna från skatteverket igår med! Så nu kan hon inte gömma sig, för nu finns hon med i registrena :) Vi fick ju också papperna där vi ska fylla i med namn och så och sedan lämna till pastorsexpiditionen. Så snart har hon ett namn påriktigt med :D

Men Stor-handlingen av mat måste göras nu i helgen. Både jag och Johannes känner oss jätte kluvna över om vi ska ta med henne eller om man ska låta någon passa henne. men nu är min mamma sjuk så kan inte lämna henne där och hon bor närmast oss så det är typ bara där vi vill ha henne just nu.
Hon ligger ju bra i sin vagn och det blir ju en ganska skyddad miljö där i, men man känner sig så orolig över det iallafall. Tyvärr är ju smittorisken i en ica maxi butik rätt stor med alla människor där. Men jag kanske bara överdriver.. Dilemma! Är så himla rädd att hon ska få influensan! Är inte så sugen att sitta med en bebis som inte ens är 2 veckor än som har influensan :/
Nästa beskymmer är ju hur man ska göra med mat till henne! Jag hade inte haft några problem med att bara sätta mig och amma, men tror inte det är så populärt att man gör det bara sådär :P Klart Man skulle kunna pumpa upp eller ha med lite ersättning, men vet inte om hon kommer ta flaskan :S Vi har försökt ge henne napp en gång men den ratade hon utan tvekan! Hon tycker händerna är mycket godare ^^ Så ja, vi får spåna vidare i detta och sedan pröva oss fram :P Inte mycket mer man kan göra ^^

Var på BVC för första gången igår! Farmor körde upp oss eftersom johannes jobbade ^^ Hon har växt till 50.5cm, så 1.5 cm längre har hon blivit :D Och återigen fick vi beröm för viktuppgången :P Nu vägde knubbas 3425g :) Så går upp i vikt är det ingen tvekan om men det är ju bara bra det! Får se när det saktar av. Svårt att tro att de kommer sitta i hur länge som helst! Tror snarare att hon nu kompenserar för de där 4 veckorna där sf-måttet stog helt stilla :P Men det löser sig ^^

Älskar min snutt fasten hon väcker mamma hela nätterna :) <3

Älskar min fina Johannes också för allt stöd och all hjälp! Pussar <3

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0