Värkar och ännu mer värkar :/

den 17 på natten så gick ju slemproppen. Har haft förvärkar tills kl 18 typ, då började jag få värkar istället. Dessa kom och blev tätare och tätare och vid kl 03 åkte jag och johannes in till förlossningen då jag hade haft 5 min mellan värkarna jätte länge och orkade inte riktigt mer.

Väl där, trots att det var fullt så blev jag undersökt och fick en ctg på mig. Värkarna stämde bra och hon skulle kolla hur långt jag kommit och usch vad besviken jag blev! livmodertappen var borta men bara öppnat mig 1cm! Så blev hemskickad med sömntabletter vilka faktiskt funkade och så fick jag sova ett par timmar hemma sen men nu har jag gått här hela dagen med värkar men som ändå inte är lika starka och intensiva som igår så nu sitter jag här och har jäätte ont och är trött :/

Johannes har jag sagt till att han var tvungen att sova så det gör han och har gjort sen 7 ungefär. Lika bra om vi måste in inatt så han har fått sova lite och orkar med hela den här cirkusen sen :)

Så nu sitter jag här och hoppas på att det ska börja gå lite fortare snart så jag kan få komma in och få det här gjort! Orkar faktiskt inte snart mer :/

Ciao ciao


Kommentarer
Postat av: Lina Mattsson

Grattis till barnet Ronja! :)

2011-01-20 @ 20:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0