Ingen efterätts tjej!

Vi har gett Olivia lite frukt puréer nu och aldrig innan eftetsom vi var rädda att hon skulle soptta ut riktig mat sen eftersom den inte är lika söt. Men icke. Olivia tycker inte om efterätter :S Prövade mango först och den så skakade hon huvudet så där man gör när något är äckligt eller surt och man måste svälja det. Så det var en Big Nono xD den avskydde hon! Så igår prövade vi banan/persika, vilken jag tyckte var rätt god, men mja, den var sådär. Hon gjorde lite miner och tyckte inte om den heller direkt men den var inte lika äcklig som mangon, enligt Olivia. Idag ska vi pröva banan/persika igen efter hennes smakis eller gröten.

Men något som Olivia älskar, det är gröt! Bara som den är, hon bara slänger i sig den och tycker det är super! ska nog dra ner lite på smakportionerna i storlek, (hon äter en halv lite bruk redan) och ge henne lite mera gröt istället eftersom hon tycker så mycket om det och inte har några problem med magen :) Mja de tåls att tänka på!

Iallafall blir det en lugn dag idag. Dåligt väder så ska nog försöka titta på lite V-avsnitt idag ^^


Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Amelie

Det tar ett par gånger innan de har vant sig vid nya smaker. Bara för att barnen inte tycker om en viss mat första gången betyder det inte att de inte kommer tycka om den sen.

Eftersom jag vill att mina barn ska bli allätare och inte ha problem med att "de inte gillar saker" när de t.ex. går ut och äter, så försöker jag ganska många gånger innan jag ger upp och tänker att de kanske inte gillar den.

Det kan ju bara vara så att det smakar väldigt olikt från vad de är vana vid. :P

Jag känner att det här kan låta lite "jag vet mycket bättre än dig", men det var inte alls så jag menade! Härligt att hon gillar gröten i alla fall! Det tog ett tag innan Hugo lärde sig att äta den. :P

2011-06-09 @ 11:40:35
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0