Heldag på stan! :)

Igår så var jag ute på överby med min mamma, syster och Olivia :) Mycket kul och skönt att komma hemifrån lite ;P Skulle mest fönstershoppa men min mamma kunde inte låta bli barnkläderna så Olivia har fått massa fint :D
Hade högklackat på mig, vilket jag inte har haft sedan jag kom hem från Spanien i juni! Suck vad ont i fötterna jag hade xD Ändå är de skorna ett par som jag innan ansåg vara super bekväma! Jag kunde lätt gå en hel dag med dom på utan ens känna mig trött i fötterna. Skrämande hur fort det försvinner :P Jaja, nu får jag börja lära om fötterna igen så man kan ha snygga skor på sig i sommar ;)

Iallafall så handlade vi massa skoj, och tog även en fika när det var dags för Olivia att äta. Så detta var alltså andra gången jag ammade offentligt. Även denna gången gick det bra och det var bara att lägga en filt över så behövde ingen annan störa sig på att jag ammade heller!
Men efter fikat och matningen behövde jag byta blöja på älsklingen. Gick då bort till toaletterna där skötrummet finns också. Det var låst och jaha tänkte jag, det är väl upptaget liksom. Men efter typ 10 min så undrar man ju vad som var fel. Jennifer ryckte i dörren, men noll respons! Jag som bärde Olivia på armen då gick tillbaka och hämtade vagnen istället. Man blir liksom trött i axlarna av att bara stå där och hålla henne på armen. Tungviktare jag har nu ;) Efter ett tag, när även jag hade ryckt i dörren, så fick jag gå in på handikapp och byta i vagnen istället. Kunde ju inte stå där hela dagen. Medans jag bytte så stog mamma och Jennifer först utanför toaletten medans jag bytte. Men efter ett tag så kom de in och berättade varför det hade varit upptaget i skötrummet. Jo då hade först en tjej kommit ut, stängt dörren och efter någon minut så kom en kille ut och så hade de sprutat parfym där inne. -.- Då undrar man ju hur dom tänkte.

1: Parfym i ett skötrum där småbarn som är känsliga mot sånt ska vara?
2: skötrum? Inte ta en av de vanliga toaletterna som de finns flera av?
3: Svårt att hålla sig tills man är på ett mer normalt ställe, eller där ingen annan behöver ta "skada" av det?
4: Hur upphetsande kan det vara att göra det på en offentlig toalett? -.-

Blir så himla trött på det ju mer jag bara tänker på det! Jaja, nu har jag fått skriva av mig lite aggro :P

Annars igår så tittade jag och Johannes på en alldeles världelös Sci-Fi film. Kommer inte ihåg vad den hette men den handlade om att människan tagit sig ut och koloniserat i rymden, Människan höll på att utvecklas genom evolutionen och jätte insekter. Bra sammanfattning till en dålig film ^^

Min älskling är annars helt underbar! <3 Imorses när fisen väckte oss så tog han med henne ner och dammsög etc medans jag fick ligga kvar och sova ett tag till ;) PUSS PUSS PUSS på dig :D Sååååå skönt var det att få sova ut lite! Behövdes! Är dock jätte trött nu ändå och hade lätt kunnat sova ett par timmar nu på dagen xD Men nej, det får vänta!

Ikväll så ska vi titta på melodifestivalen :) Egentligen så har jag ingen lust med det men vad ska man annars göra? nej det får bli glass, dricka och mys i soffan :D Se om rätt människor går vidare till finalen. Svårt att tro det då det verkar som att svenska folket alltid har en annan åsikt än mig när det gäller musik, och vilka som ska gå vidare. Dålig stil! Blir väl att vi skickar någon smörja till euro och blir utklassade som vi alltid blivit de senaste åren. Typ bara pensionärer eller nåt som röstar så att det bara blir "deras" musik. Eller musik som de kan relatera till. Men måste säga att jag gillar Nicke Borgs låt, men kan garantera att jag kommer hata den innan finalen -.- dom har ju redan börjat spela sönder den på radion :S Får väl sitta och lyssna på Olivias mys bebis skiva vi fick från BB istället för radion när jag lagar mat xD

På tal om mat, nu ska jag gå och göra korvstroganoff och ris :) Och bilderna på kläderna kommer sen! Looovar ;)

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0