Spya

under natten så brukar älsklingen inte få så mycket bajs blöjor. Hon brukar inte heller spy. Men inatt och nu imorses så blev det kaos :P Det började med att hon väckte oss och var purken. Då såg johannes att det var inte så konstigt. Då har det släppt i magen och hon hade bajsat och kissat så mycket så att blöjan runnit över!

(Klart byter vi blöja på natten varje gång hon vaknar om det finns något i den eftersom hon kissar en hel del under natten!)

Men detta var extremt! :O Så blev att slänga sängkläder, pyjamas etc i tvätten och byta blöjan ^^ Så fort vi hade bytt den så blev hon glad igen :) Kan förstå henne dock! Jag hade blivit fly förbannad om jag var tvungen att ligga i en sån blöja :/

Men detta var inte allt. Sedan gick vi ner och skulle äta frukost. Jag åt halva min och sen fick jag ta paus och ge Olivia sin ^^ Hon åt och åt och åt! Vilket är bra men sedan så försökte först jag få henne att rapa, men Johannes blev klar med sin frukost så han fick ta över medan jag åt färdigt.
Då la Olivia av världens största spya! Jag tror bestämt hon spydde upp allt hon ätit. Det bara rann och rann. Stackars Johannes var den som fick ta smällen med! Olivia klarade sig bra och fick bara spya på sina strumpor men johannes, han fick överallt! Golvet fick sig en törn med :P Men efter torkat av henne lite så tog hennes pappa henne igen på armen och då somnade hon så gott! Så nu ligger hon här i sin sitter och sover :)
Jag är mycket lycklig att jag slapp den spyan ;) Annars brukar ju det vara jag som får smällen :P Men sen ville hon äta igen. Inte så konstigt! ;P

Igår så drog vi hem till min mamma för att Johannes skulle kanske låna hennes däck. Han tog bilen och jag tog vagnen ;) Kände verkligen att älsklingen behövde få lite frisk luft :) Men där så upptäckte vi att det var fel bult antal på däcken xD Smart där ;)
Men när jag kom gåendes förbi deras häck så fick malte syn på oss! Och han sprang fram till häcken och var överlycklig att jag kom med barnvagnen.
(Han är nämligen förälskad i Olivia ;P)
Och han sprang längs häcken ända tills jag kom in på gården :P Då ville han ju lukta men hon låg så fint in bäddad i sin vagn så det blev inte så mycket han kunde se/känna ^^ Men han var så glad ändå ;)

Vi gick och lade oss i tid igår! Och det är skumt! När jag gick och la mig kl 1 på natten och blev väckt hela tiden, då var jag inte trött! Men när vi igår gick och la oss kl 22.30 så var jag så trött att jag hade svårt att hålla uppe ögonen när Olivia vaknade på natten! Dock så var det nog bra ändå. Hade sån himla huvudvärk på kvällen igår eftersom vi inte sovit tillräckligt. Så förhoppningsvis så slipper jag nog det nu :D

På schemat idag så ligger det tvätt, tvätt, tvätt och sedan lite mer tvätt ;) har inte tvättat på 2 dagar förutom lite av Olivias kläder. Hos oss innebär 2 dagar utan tvättning, ett fullt tvätt rum! Ligger tvätt överallt där inne! Och där ska vi försöka byta blöja med :S Nej får ta mig i kragen och få det gjort idag. Suck på det :/

Vi ringde BVC också igår! Fick en ny tid nästa vecka på torsdag kl 15.30 :P Så nu ska vi inte missa detta! men som tur var så hade hon också gjort fel i datorn :P Hon hade skrivit fel i datorn på en månad! istället för att skriva 28/2 så hade hon skrivit 28/3. Så det gjorde inte så mycket att vi hade missat ändå ;) Men gud.. en vecka till innan vägning! Jag skulle uppriktigt gissa på att vi ligger mycket nära 5kg om vi inte kommit upp i det då! :P Senast vi vägde henne så vägde hon 4160g och hade då gått upp 300g på en vecka. Så tänk er 3 veckor.. Jo vi ligger nog antingen på 5kg eller så mycket nära iallafall ^^ Men lite kul att min älskling växer så <3 Kul att snart kunna få använda alla 62 kläder ;) Har maaaassa sånt! men allt är alldeles förstort än! Men det finns så mycket mer roligt att ta på henne i den storleken. 56 har vi inte köpt så mycket i eftersom hon ändå kommer växa ur det så himla fort! Fast hade jag från början, innan hon var född, vetat att hon skulle bli liten, då hade jag köpte betydligt mer i 56 eftersom hon faktiskt haft det väldigt länge nu :) Fast i nuläget så känns det mycket onödigt!

Jaja, det får bli som det blir :)

Ciao ciao


Kommentarer
Postat av: Amelie

Haha detsamma med tvätt hemma hos oss! Fattar inte vart allt kommer ifrån! :P

Och va skönt att du slapp den där spyan :P

2011-03-02 @ 18:06:20
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Tinkelbell

Haha jo du! Men tvätten som sagt, helt sjukt!

2011-03-02 @ 19:19:19
URL: http://tinkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0