ESC

Här sitter jag och Olivia och är alldeles ensamma! Tråkigt regn väder är det så ut och gå i solen finns inte med på dags ordningen. Fast även om jag har jäääätte tråkigt verkar Olivia tycka att livet är rätt bra eftersom hon försöker äta upp sina fötter :) Så hon ligger i gymmet och sprattlar ^^

ESC igår. Eller del-finalen iallafall. Detta tittade vi på! Och Per kom hem till oss och kollade med vilket är roligt för Olivia tycker om honom ^^ Så hon satt i hennes gudfaders knä tills klockan var 22, då bestämde jag att nä, nu kan vi inte vänta på att hon ska somna själv utan jag la henne i vagnen brevid oss och där låg hon tyst och så snällt och tittade på sin lilla humla som dinglade över henne :) Så söt hon är! Hon var så där lagom trött så det var bara att lägga henne där så låg hon och lugnade ner sig och mös för att tillslut somna så gott ^^

Men ECS som sagt, jag trodde knappt att sverige skulle gå vidare. Speciellt inte efter att Saade sjöng surt genom hela låten :S Men suuuuck va fult det blev när de bara sprängde 1 glas skiva istället för alla som de gjorde i Sverige :S Förstår väl dom man att de måste hinna städa upp med har svårt att tänka mig att det skulle ta längre tid bara för de va mer glas när de ändå bara sopar upp? Mja, får hoppas att de tar alla i finalen när han inte är innan de där bar-fota killarna.

Men nu säger kritikerna (de svenska iallafall) att saade har en chans att vinna alltihop. Måste säga att det hade vart på tiden eftersom Sverige bara varit skit dåliga i hur många år som helst nu men personligen tycker jag att Popular är en Platt låt som inte är särskillt bra alls. Men kvalitéten i denna tävlingen i år är inte heller särskillt hög. Det ända som gör popular "bra" är showen. Måste säga att Saade gör de bra och det är kul att titta på det. Man känner inte att låten blir långtråkig eftersom man tittar på så mycket. Så jo Saade har nog en chans, men det är inte för låten skull, det är för Showens skull.

Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0