Jämnförelse, nu och då.

Gud sitter och kollar på bilderna jag har på Olivia. De säger ju att barnen är som rundast när de är runt 3 månader och Olivia är verkligen ett bevis på detta! :P Tittar på bilder från när vi kom hem från förlossningen. Där ser det ut som hennes ben är tandpetare som ska gå sönder vilket sekund som helst! Hela hon är så himla tanig och sen så tittar man på bilder från nu.. Gud så välmående hon är! :P Haha så himla sött ^^ Men vad ska jag säga? Min tjej gillar att äta ;) Näh men alltså hon äter väl mer än en bebis i hennes ålder som inte har super ont i magen vissa dagar. Det ända sättet för att få min älskling att lugna ner sig när hon har ont är att mata. Hon vill ligga och snutta och det får hon! Hon springer av sig sin extra vikt sen när hon blir större :) Så länge hon bara äter från mig så är det ingen fara! Som våran BVC läkare säger, bröstmjölk kan de inte få förmycket av! samt så gillar hon att mysa så tycker allt att hon behöver den närheten när hon är ledsen! :)






Bilden när hon kom hem från BB. Stl 50 var förstort så vi fick kavla upp armarna m.m och nu har jag en fin tjeja som har stl 68 på kkläder och väger lite över 6kg. Hon väger det dubbla från vad hon vägde när hon föddes! Helt sjukt! Hon har också fått stora "Bilringar" på låren ;) haha min lilla sötnöt! <3

Suck vad dom växer fort! Kommer ihåg de första veckorna när hon nästan bara sov och man låg i soffan och bara mös med henne. Nu så fort man bara vill ligga och mysa så tycker hon det är tråkigt och vill att man ska busa med henne :) Jaja.. snart är hon väl en surig 3 åring och sen så kommer de vara så fram tills hon är runt 25+ ;) 

Men älskar min fina tjej! Bäst i världen är hon! <3 skulle inte klara mig utan min fina älskling. Att veta att man burit henne i 9 månader känns helt ofattbart! Att man burit denna lilla människa.

Att få barn är det bästa som kan hända! Man inser det inte förrens man är där :)

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: Amelie

Hehe det är nog ingen brådska. ;) Han fattar ju inte hur han ska göra med stolen men han älskar att stå upp och därför sätter vi honom där i så han får stå lite själv och vi kan göra någonting annat. :P Men han gillade att stå i den med en gång. Han står lite olika länge beroende på vart han är. Ibland så händer det lite saker, Hugo kanske leker med honom eller mongo springer förbi eller vi... Då kan han sitta där ett tag men ibland så händer det ingenting och då tröttnar han. :P Det måste hända någonting hela tiden för att min prins ska vara nöjd. :P



Gud va go hon ser ut Olivia! Och det är helt sant som du säger, att bli mamma är det bästa som finns och man vet inte om hur total lyckan är förän man är där... :P

2011-05-02 @ 09:47:39
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0